رفلکس های اسیدی ذهن یک بشر

! هیچ اگر سایه پذیرد، منم آن سایه هیچ

رفلکس های اسیدی ذهن یک بشر

! هیچ اگر سایه پذیرد، منم آن سایه هیچ

رفلکس های اسیدی ذهن یک بشر

اینجا، پِرت های ذهن آشفته ی من هست، نظرات بسته شده است. چنان چه حرف خاصی دارید، با خود در میان بگذارید. این گوشه، تخته سیاه زیستگاه من است. گاهی حوالی ذهنم، زلزله ای رخ می دهد، مجروحان این زلزله، می توانند نحلالند !

لعنت خدا بر Ethan Zuckerman

پیوند های من
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

5 - رایتل آموز !

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۶ ق.ظ
نمیدونم، کجا، ولی یادم هست یه جا این جمله رو شنیده بودم،

اونایی که یه کاری رو بلدن انجامش میدن، اونایی که بلد نیستن تدریسش میکنن.




سیستم ریست پسورد و یا نوع پیشرفته ی آن، تکنولوژی جدیدی که به کار برده می شود، OTP یا همان One time password می باشد. کاربر، زمانیکه رمز عبور خود را فراموش می کند، درخواست ریست پسورد را در فرم لاگین پیج، ارسال می کند، در تمام سیستم ها، و سایت های به روز دنیا، از جمله جی میل، فیس بوک، یاهو و حتی نرم افزار های VOIP ، رمزی را به شماره موبایل کاربر، که در بدو ثبت نام در سایت،  معرفی کرده است، ارسال به یاد داشته باشید ! می شود.

رمزی، Generate شده که اغلب 4 تا 6 عددی می باشد، این رمز، OTP است و باید در عرض چند ثانیه وارد شود ، در غیر اینصورت Session به اصطلاح Terminate خواهد شد. یعنی، کارایی خود را از دست خواهد داد ( کاربر می بایست درخواست جدیدی را اجرا کند ).

این ارسال، از طرف سرور به کاربر، کاری معمول در تمام دنیا هست. به مانند اینکه، وارد فروشگاهی شوید و از فروشنده بخواهید در قبال میوه ای که میخواهید بخرید، پلاستیکی را نیز به شما، تحویل دهد ( بتوانید میوه را در آن بریزید ) .

اما، در شرکتی به نام رایتل، این بوروکراسی، بر عکس است.

هفته ی پیش، در طرح رای آموز این شرکت، که با تبلیغات گسترده ای نیز، همراه بود، ثبت نام کردم. در بدو ثبت نام، بدون اینکه توضیحی در مورد جلسات، کلاسها داده شود، وارد قسمت پرداخت هزینه می شوید، بعد از نیم ساعت، پرداخت و تکمیل فرم، جواب دادن به انواع اقسام سئوالات اداری و شخصی و امنیتی!، پیامی با عنوان، موفقیت در ثبت نام به شما داده می شود.

پیامی که در آن کد رهگیری داده شده است.

تا اینجای کار، اتفاق خاصی رخ نداده است. اما، وقتی وارد جلسات و یا کلاس های مجازی می شوید، از شما نام کاربری و رمز عبور خواسته می شود. اطلاعاتی که در هیچ یکی از مراحل ثبت نام، در اختیار شما قرار داده نشده است. چنانچه در تصویر زیر نیز مشخص است، فقط نام کاربری داده شده و قبلا در مورد رمز عبور، فیلدی قرار داده نشده بود.



ازین رو، به قسمت درخواست رمز جدید!!!! مراجعه کرد، نام کاربری و کد ملی را وارد، و فرم را Submit کردم، با اتفاقی جالب که در هیچ کجای دنیا، نمی افتد، روبرو شدم.

این پیام را بخوانید !



خیلی دوست دارم، ساعتی با کارشناس فنی این قسمت از سایت، صحبت کنم. آیا پسوردی برای ثبت نام کننده، ارائه داده اید که او را مجبور به ریست پسورد می کنید؟

این همه هزینه برای ثبت نام، و دوباره پرداخت هزینه ای مجزا برای ورود به کلاس، کفاف این را نمی کند که شما رمز جدید را به موبایل مشترک، ارسال کنید؟ حتما باید مشترک کلمه ای را برای شما ارسال کند؟ این نوع، ریست پسورد، در کجای دنیا، معمول و معقول است؟

و در انتها، ده دقیقه صبر کنید تا رمز جدیدی که وارد می کنید، در دیتابیس برای شما تعریف و تعیین شود. الحق که به روز هستید و برنامه نویسان خود را باید به مسابقات جهانی معرفی کنید !

موبایل من یک طرفه هست، بنابراین امکان، این نوع ریست پسورد ، وجود ندارد، با مرکز پاسخگویی این شرکت تماس گرفتم، دقیقا بعد از 11 دقیقه و 43 ثانیه، بازپرسی و سئوال پیچی در مورد ساعت، دقیقه و ثانیه ی ثبت نام، به علاوه تمام اطلاعاتی که در مرحله ثبت نام وارد کرده بودم، جواب قانع کننده ای به من دادند، با این مضمون که " آقای محترم، ثبت نام شما در سایت موجود نیست ! "



لطفا چند روزی صبر بفرمائید ...

این ها قرار است مدرک بین المللی بدهند. چیزی که در بخش ثبت نام، بر روی آن، به شدت مانور داده شده است !

*. پی نوشت : بی نهایت از نوع رایتل
۹۴/۰۴/۲۰